diumenge, 21 d’abril del 2013

Wig Hat - This Came Out of Me (1993)

Una d'aquelles troballes que poc t'esperes. Vaig localitzar aquest compacte la setmana passada en un mercat de segona mà. Valia un euro, es trobava en perfecte estat i la caràtula -tot un monument al mal gust, però no obstant entranyable- em va cridar l'atenció. El fet que portés el logotip de Rough Trade al darrere em va fer acabar de decidir a comprar-lo. I va ser un encert, perquè és tota una joia. He buscat informació del grup, però tot el que n'he pogut esbrinar és que eren nord-americans -no sabria concretar d'on exactament, però l'àlbum en qüestió es va enregistrar a Nova York-, que probablement només van arribar a editar aquest treball i que el seu segell original -Rough Trade tan sols s'encarregava de distribuir-lo a Europa- era Futurist Music -del qual tampoc tinc més referències-. Ignoro si es troba actualment en catàleg -m'atreviria a dir que no-, però si per casualitat en localitzen una còpia, no dubtin a adquirir-la. El que hi descobriran són catorze talls que combinen la frescor del rock alternatiu nord-americà dels 90 amb la urgència del hardcore i una densitat que, d'haver-se gestat al planeta Seattle en aquell mateix moment, els hagués situat en plena galàxia grunge. Sí, senyors, els mercats de segona mà tenen aquestes coses. Les descàrregues digitals, no.




Audio: "Sister" - Wig Hat

1 comentari: