dilluns, 2 de setembre del 2013

Qui són els talibans?

La Unió Europea ha fet avui una bona estirada d'orelles a l'Espanya de pandereta, recordant al seu govern que tot estat membre de la unió ha de condemnar l'apologia o la banalització de qualsevol règim o moviment totalitari. Ho ha fet amb motiu de la participació, mesos enrere, de la delegada del Govern central a Catalunya en un acte d'homenatge a la División Azul. Ho ha fet setmanes després de la publicació d'imatges on membres de les joventuts del PP apareixien realitzant salutacions feixistes. I ho ha fet el mateix dia que el PP, aquest cop a través de la seva cap de llista catalana, Alicia Sánchez-Camacho, tornava a insultar els partidaris de la independència de Catalunya titllant-los de talibans. Em pregunto jo si els talibans no són aquells que tenen una visió tan estreta i uniforme de la realitat espanyola, aquells que es prenen i interpreten l'obsoleta Constitució Espanyola de la mateixa manera que certs integristes islàmics ho fan amb els seus textos sagrats. Em pregunto jo si els talibans no són els que insulten, menyspreen, desautoritzen i criminalitzen gratuïtament tot allò que no va amb ells. El PP ho fa constantment amb la PAH, els Indignats o qualsevol nacionalisme que no sigui l'espanyol. En el cas del procés sobiranista català, hem hagut de veure com determinats mitjans de comunicació comparaven actes independentistes amb escenes de l'Alemanya nazi, o posaven a la mateixa alçada que Hitler i Stalin a uns líders polítics que només demanen una cosa: que ens deixin votar el nostre futur. Que jo sàpiga, cap d'aquests líders polítics ni cap mitjà de comunicació de l'òrbita sobiranista ha adreçat atacs d'aquesta mena a qui legítimament s'oposa a la independència catalana, ja sigui des de Catalunya o des de la resta de l'estat. És per tot això que em pregunto qui són realment els talibans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada