dimarts, 7 de gener del 2014

The Customers - "Green Bottle Thursday" (1996)

Va ser dies enrere, en una botiga de discos del centre de Barcelona. Una d'aquelles de tota la vida, de les que es dediquen a vendre discos i no samarretes de grups de temporada. No tenia gaire temps, però vaig decidir aturar-me un moment a remenar les cubetes de compactes. I vaig trobar-hi aquest tresor. "Green Bottle Thursday" (1996), dels Customers. Reconec que me'l vaig comprar pel títol, totalment a l'aventura i sense tenir ni idea de què hi trobaria. I quan vaig arribar a casa i el vaig fer sonar a tota castanya -perquè és d'aquella mena de discos que només poden sonar d'aquesta manera-, em va flipar. Power pop i rock de guitarres en sintonia amb els seus temps, però que sona actualment tan fresc com el primer dia. Himnes subterranis com "All Your Money", "Drinkin' Again", "Bleed" o "Shipwreck". I un àlbum que hauria d'alegrar el dia a qualsevol seguidor de Posies, Lemonheads, Built to Spill, els Dinosaur Jr. més melòdics o els primers Foo Fighters. El disc l'editava Vapor Records i va passar injustament desapercebut. De fet, l'única informació relativa al grup que he aconseguit trobar a la xarxa és que venien de Los Angeles i que van editar un segon i darrer disc l'any 2004. Ignoro si la banda segueix en actiu, però en un moment en què els revivalistes dels 90 surten de sota les pedres, em sembla molt més que oportú reivindicar-la.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada