dimarts, 17 de març del 2015

Juan Claudio Cifuentes "Cifu" (1941-2015)

JUAN CLAUDIO CIFUENTES "CIFU"
(1941-2015)

"Saludos de Juan Claudio Cifuentes, 'Cifu' para los amigos; Cifu soy yo, los amigos sois vosotros". Sens dubte, una de les salutacions més entranyables de la història de la ràdio espanyola. Cifu era una institució. Un profund amant i coneixedor del jazz que durant més de quatre dècades va divulgar la seva passió a través de la ones amb espais com el veterà "Jazz porque sí" -el programa radiofònic que més anys s'ha mantingut en antena amb el mateix presentador a Espanya-. Jo el vaig començar a escoltar quan tenia 14 anys i s'emetia per Cadena 100. Sovint ho feia d'amagat dels meus pares, que es pensaven que a aquelles hores ja estava dormint. I no em malinterpretin, era perfectament conscient que els meus progenitors procuraven per la meva salut, però és que un no podia dormir sabent que a l'altre costat del dial hi havia tot un món per descobrir. Començant per la figura de Miles Davis, que encetava cada edició del programa amb "Milestones" -la sintonia de "Jazz porque sí"-. I seguint amb tants noms cèlebres que coneixeria a través d'aquell locutor de veu amable i to proper, efectivament un amic en el millor dels sentits. Avui ha deixat de respirar, i només per això aquest país és una mica pitjor. Que descansi en pau. Som unes quantes les generacions que li donarem eternament les gràcies.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada