divendres, 19 d’agost del 2016

Motocicletes, LSD i armes de foc

Quicksilver Messenger Service (Gary Duncan, primer per l'esquerra).
"(L'escena de San Francisco) era una colla de xavals corrent pel parc, anant al Fillmore i a l'Avalon i col·locant-se. Tothom prenia LSD, n'hi havia moltíssim. Quan vaig començar a venir a San Francisco encara no hi havia hippies, aleshores hi havia beatniks. I per a ells no es tractava de pau i amor, sinó més aviat d'entendre la vida a un nivell intel·lectual. Els hippies no tenien una gran visió intel·lectual de les coses. La majoria eren xavals que marxaven de casa i venien a San Francisco perquè no volien treballar ni anar a la universitat. Volien viure en comunitat, menjar arròs integral i clavar uns quants claus. Però mentre la generació beatnik havia estat en blanc i negre, els hippies van assolir el Technicolor gràcies a l'LSD".

Gary Duncan, exguitarrista de Quicksilver Messenger Service, recorda l'inici de l'era psicodèlica a San Francisco durant la segona meitat dels anys 60. I ho fa en el marc d'una breu però reveladora entrevista amb el periodista David Cavanagh, publicada per Uncut a la seva edició de setembre i on Duncan també parla de la seva experiència com a franctirador a la Guerra del Vietnam i de la seva condició d'outsider en el si de la comunitat musical: "M'hi sentia una mica fora de lloc perquè jo anava en moto i tenia armes de foc. La majoria dels meus amics formaven part dels Hells Angels. Els músics mai em van inspirar molta confiança, però sempre vaig saber que em podia fiar dels Hells Angels". Purple Pyramid acaba d'editar "Live Across America 1967-1977", una sucosa caixa de cinc discos en directe que repassen la trajectòria sencera de Quicksilver Messenger Service.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada