diumenge, 11 de març del 2018

Llibres a les escombraries


Ahir vaig trobar al costat dels contenidors de reciclatge que hi ha al davant de casa una edició en anglès de "The War of the Worlds", el clàssic de H.G. Wells, i una biografia en castellà de Gary Cooper que a simple vista no sembla gaire definitiva però no deixa de ser el que és. Algú les hi havia deixat juntament amb una pila de trastos vells entre els quals hi havia tota mena d'andròmines en estats inservibles, una imatge que no per quotidiana deixa de xocar. Hi ha moltes maneres de desfer-se dels llibres que no volem o no necessitem -des de les botigues de segona mà fins als circuits de book crossing-, i a mi mai se m'acudiria deixar-los al peu d'un contenidor com si fossin brossa -a no ser que es trobessin en molt mal estat, els seus continguts incitessin a l'odi o altres supòsits que no són el que ens ocupa-. És evident que alguns dels meus veïns no pensen el mateix, i em sap greu perquè una societat que llença llibres a les escombraries és una societat que menysprea la cultura. I una societat que menysprea la cultura està directament abocada al fracàs més absolut. És clar que, per la part que em toca, serà un gustàs endinsar-me en l'univers de Cooper i llegir a Wells per enèsima vegada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada