divendres, 26 de gener del 2018

EDM?

Un company periodista treballava l'altre dia en un article sobre un festival de música electrònica. L'article no tractava sobre el festival en si -d'això ja se n'havien encarregat els companys de la secció de Cultura-, sinó sobre un malentès entre els seus promotors i l'Ajuntament del municipi on té previst celebrar-se. El cas és que l'home em va demanar que li resolgués un dubte, concretament em va preguntar què signifiquen les inicials EDM (Electronic Dance Music). Li vaig explicar que és un subgènere de l'electrònica, una etiqueta com tantes altres que s'utilitzen per definir estils musicals. Ell no la coneixia -no és melòman, i no passa res-, i seguint aquella màxima segons la qual el lector no pot entendre allò que escrius si no ho entens tu mateix, va optar per seguir un consell meu: obviar aquesta mena d'etiquetes -també hi figuraven termes com techno- i englobar-les totes sota el terme genèric 'música electrònica'. Suposo que molts lectors ho acabaran agraint, però em va cridar l'atenció que un terme que a mi em sembla d'allò més corrent, EDM, pogués sonar totalment desconegut a orelles d'un company que definitivament està més cultivat que jo en moltíssims aspectes. És clar que si ens poséssim a parlar de segons quins termes econòmics, molt probablement seria jo qui li demanés pel significat de paraules, inicials o expressions que per a ell són el pa de cada dia. I no passaria res, oi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada