dimecres, 24 de gener del 2018

Hugh Masekela (1939-2018)

HUGH MASEKELA
(1939-2018)

Hugh Masekela no va ser el primer músic de jazz no nord-americà que vaig escoltar, però sí que va ser molt probablement -o amb permís de Django Reinhardt- el primer músic de jazz no nord-americà que vaig escoltar que aportava al gènere en qüestió l'accent propi del seu lloc d'origen. A Masekela me'l va descobrir una persona a qui vaig demanar que em portés música de Sud-àfrica quan hi va viatjar molts anys enrere. Entre els discos que em va portar -la majoria recopilatoris de jazz autòcton- n'hi havia d'aquest genial trompetista. Un dels músics que més van batallar contra el règim de l'Apartheid, i a la vegada un dels que van donar suport a Paul Simon en plena polèmica per l'afer "Graceland" (1986) -val a dir que molts dels que van criticar Simon per no respectar el boicot contra Sud-àfrica mai havien trepitjat el país, mentre Masekela havia patit i seguia patint en carn pròpia els efectes de l'Apartheid-. Ens ha deixat a l'edat de 78 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada